Türkiye'nin 5. yüz nakli yapılan hastası Recep Sert'in ağabeyi Güven Sert, kardeşinin yüzünü çok beğendiğini söyledi.
Türkiye'nin 5'inci yüz nakli yapılan hastası Recep Sert'in ağabeyi Güven Sert, kardeşinin yüzünü çok beğendiğini belirterek, artık kardeşine 'Turist Recep' diye hitap edeceğini söyledi.
MUTLU OLDUĞUNU EL HAREKETLERİYLE BELİRTİYOR
Yüz nakli yapılan Recep Sert'in yoğun bakımdaki tedavisine devam edilirken, Sert'in ağabeyi Güven Sert, kardeşini bir hafta sonra yoğun bakımda gördü. Güven Sert, kardeşinin yeni halini görünce mutlu olduğunu söyledi. Kardeşinin yüzünü çok beğendiğini dile getiren ağabey Sert, şöyle konuştu: "Doktorlarımıza teşekkür ediyorum. Başarılı bir ameliyat olmuş. Kardeşim eskisinden daha yakışıklı olacak. Yaralanmadan önce zaten yakışıklıydı. Şimdi de yakışıklı olacağına inanıyorum. Kendisi çok mutlu ve bunu belli ediyor. 'Mutlu musun?' diye soruyorum el hareketleri ile mutlu olduğunu belirtiyor. Elimi sıkıyor. Şu an konuşamıyor. Sevindiğini ben görebiliyorum."
TURİST RECEP
Yüz naklini kardeşinin çok istediğini hatırlatan Sert, şunları söyledi: "Bir yıl içinde nakil oldu. Kısa sürede yüz nakli oldu. Ailece sevinçliyiz. Odaya girerken heyecanlandım. Tedirgin oldum. Gördükten sonra çok sevindim. Yabancı birinin yüzünü taşıdığı için kardeşime artık, 'Turist Recep' diyeceğim. 'Turist' diye sesleneceğim. Bu aramızda bir makara olacak. Şu an tek istediği su. Ağızdan beslenebiliyor. Çenesini, dişlerini gördüm. En büyük sevincimiz bu. Çenesi ile dişleri oldu. Görüntüsü önemli değil. Yemek yiyip içebilmesi bizim için önemliydi. Ama görüntüsü çok güzel olmuş. İçimizde en yakışlıklı Recep di yine o olacak." Ağabey Güven Sert, yüz nakliyle birlikte kardeşinin üçüncü yüzünü gördüğünü sözlerine ekledi.
UĞUR ACAR'DAN DESTEK
Sert ailesine Türkiye'nin ilk yüz nakilli kişisi Uğur Acar da destek oluyor. Acar, bütün tecrübelerini Sert ailesine aktaracağını belirtti.
ON BEŞ GÜN SONRA YÜZÜNÜ GÖRECEK
Recep Sert'in sağlık durumuyla ilgili Akdeniz Üniversitesi Hastanesi Başhekimi Prof.Dr. Mustafa Ünal, AÜ Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Anabilim Dalı Başkanı Doç.Dr. Özlenen Özkan, AÜ Anestezi ve Reanimasyon Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç.Dr. Melike Cengiz bir basın toplantısı düzenledi.
Hastane Başhekimi Prof.Dr. Mustafa Ünal, Prof.Dr. Ömer Özkan başkanlığındaki ekip tarafından Türkiye'nin 5'inci, AÜ'nün 3'üncü yüz naklini başarıyla gerçekleştirdiklerini hatırlattı. Recep Sert'in naklinde alt ve üst çenede bulunduğunu kaydeden Prof.Dr. Ünal, "Hastamız çok çok iyi. Başarılı bir ameliyat oldu. Her şey daha iyiye gidiyor" dedi.
15 GÜN SONRA YÜZÜNÜ GÖRECEK
Yrd.Doç.Dr. Özlenen Özkan da, Recep Sert'i 8'inci gününde yoğun bakımda takip ettiklerini belirtti. Yüz naklinde riskli olan ilk 10 günü geride bırakmak üzere olduklarını ifade eden Doç. Dr.Özlenen Özkan, şunları söyledi: "Pazartesi günü rahatlayacağız. Her şey istediğimiz gibi gidiyor. Ödemler geriledi, gözünü açtı. Herhangi bir makineye bağımlı değil. Kendisiyle iletişim kurabiliyoruz. Her şey iyi gidiyor. Yakınları ile görüştü. Eğer yoğun bakım desteklerse hafta başı servise alacağız."
Özkan, 15 gün içinde Recep Sert'e aynada yüzünü gösterebileceklerini belirterek, "Recep, su içmeyi istiyor, kalkıp oturmayı istiyor. Servise çıkmak istiyor" diye konuştu.
TON FARKI YOK
Gazetecilerin "Recep Sert'e Polonyalı birinin yüzü nakledildi. Ton rengi olur mu?" şeklindeki sorusuna Doç. Dr. Özkan, şöyle karşılık verdi: "Yüzün tamamını almamız avantaj sağladı. Ton farkları olmakla beraber ciddi ton farkı yok. Güzel bir yüz oldu. Çenenin riske girme ihtimali yok. Yakınları da çok beğendi. Daha iyi olsun diye yapılan bir ameliyat. Ödemler geçince çok güzel olacaktır."
BİLİNCİ AÇIK
Doç.Dr. Melike Cengiz de, hastanın genel durumunun iyi olduğunu kaydederek sözlerini şöyle sürdürdü: "Yoğun bakımdan hasta çıkarılabilecek hale geldi. Bilinci açık. Organlarını tehlikeye düşürecek bir durum yok. Yoğun bakımda daha konforlu ve daha kolay tedavi yapabilmek için tutuyoruz. Son iki günü yoğun bakımda geçirecek. Beslenmesi ilaç uygulamaları, temizliği ve bakımını daha iyi yapabilmek için yoğun bakımda tutmaya devam ediyoruz. Burada tedavisi daha uygun şartlarda yapılabiliyor. Pazartesi servise alacağız."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.07.26 15:10