Bursalılar, DOSAB Bölge Müdürlüğü tarafından Bursa'nın göbeğinde yapılması planlanan, yılda 550 bin ton kömür yakacak ölüm santralini istemediklerini belirterek sayısız eyleme imza attı. DOSAB Termik Santraline Hayır Platformu ise yarın santrale karşı hukuk mücadelesini başlatıyor.
Bursalılar termiğe karşı adalet talebiyle, DOSAB Bölge Müdürlüğü tarafından Bursa'nın göbeğinde yapılması planlanan, yılda 550 bin ton kömür yakacak santrale karşı yarın hukuk mücadelesi başlatacak.
DOSAB Termik Santraline Hayır Platformu tarafından yapılan açıklamada, "DOSAB Bölge Müdürlüğü tarafından Bursa'nın göbeğinde yapılması planlanan, yılda 550 bin ton kömür yakacak ölüm santralini istemiyoruz. Biliyoruz ki bu santral havamızı, suyumuzu, toprağımızı kirletecek. Atıkları tarımsal gıdalarımız yoluyla bizleri zehirleyecek. bursadabugun.com
Başta akciğer hastalıkları olmak üzere KANSER'e kadar varan hastalıklara yol açacak.
Tüm Bursa halkını bu santrale karşı ortak mücadeleye davet ediyoruz; hukuk mücadelemizi başlatmak için davamızı açıyoruz" ifadeleri kullandı.
Termik santrale hayır diyen Bursalılar yarın saat 12.30'da Ataevler Adliyesi önünde bir araya gelecek.
Çok sayıda bilim insanı DOSAB Termik Santrali'nin insan ve çevre sağlığına büyük zararları olduğunu kamuoyuna duyurmuştu.
Bunun üzerine başta bölge halkı olmak üzerine Bursalılar santrale karşı sayısız eyleme imza atmıştı. Santrale karşı düzenlenen imza kampanyasına da binlerce Bursalı katıldı.
Buna karşın Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, DOSAB Termik Santrali'nin ÇED raporuna onay vermişti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2015.08.24 15:12