"Mahallemde Neler Oluyor?" programının bu haftaki durağı Bursa'nın Yıldırım ilçesine bağlı Ortabağlar Mahallesi oldu. Mahalle muhtarı Zekiye Gazi, mahallenin sorunlarından bahsederken yapmak istediği projeleri anlattı. Mahalle sakinleri ise taleplerinden ve isteklerinden bahsetti.
MAHMUT VURAL / BURSADA BUGÜN
'Mahallemde Neler Oluyor?' programı, bu hafta Ortabağlar Mahallesi'ne konuk oldu. Mahalle Muhtarı Zekiye Gazi, mahallede gerçekleştirdiği projelerden bahsederken mahalle sakinleri ise yeşil alan eksikliği olduğundan ve kentsel dönüşüm istediklerinden bahsetti.
GELDİĞİM İLK DÖNEMDE İLKOKUL YARIMDI"
Mahalledeki eksiklikleri aktaran Mahalle Muhtarı Zekiye Yıldız, "Eksiklerimiz çok fazla, ilkokulumuz ve kapalı pazar alanımız yok. Önceliklerimiz bunlar ama kamulaştırma yapacağımız yerlerimiz bulunmadığı için projeleri gerçekleştiremiyoruz. Valiliğimiz bir toplantısında Halk Eğitim Merkezi'ni ilkokula çevirelim diye teklif sunduk" diye konuştu.
İlkokul eksikliğinden dolayı mahalle sakinlerinin çocuklarını başka okullara gönderdiğini aktaran Yıldız, "Çocuklar çevre mahallelere gidiyor. Benim geldiğim ilk dönemde ilkokul yarımdı. Gerek Bursa Büyükşehir Belediye Başkanımız Alinur Aktaş, gerek Yıldırım Belediye Başkanımız Oktay Yılmaz bu konuda çok yardım etti ve başardık. Daha öncesinde ortaokulumuz da yoktu başka okullara gidiyordu ama çok şükür bu durumu çözdük" dedi.
"MADDE SATICILARI ORTAYA DÖKÜLDÜ"
Mahallede madde bağımlılarının arttığını dile getiren Yıldız, "Kamulaştırma yaptırdığım çok ev oldu. Mahalledeki hurda arabaları kaldırdık bunun neticesinde madde bağımlıları ve madde satıcıları ortaya döküldü. Bu madde satıcılarında ve madde bağımlılarında ilerleme var ama gerileme yok" ifadelerini kullandı.
Kentsel dönüşüme hazırlandıklarını belirten Mahalle Muhtarı Zekiye Gazi kentsel dönüşüm için projelere başladıklarını söyledi.
KAPALI PAZAR ALANI GEREKİYOR"
Ortabağlar Mahallesi'nin en büyük eksikliğinin kapalı otopark olduğunu aktaran bir vatandaş, "Otoparkla birlikte Kapalı Pazar Alanı da gerekiyor. Şu anda açık fakat yağmurlu havalarda baya bir sıkıntıya yol açıyor. Benim şahsi fikrim olarak bir diğer sorun ise yeşil alanlarda ve parklarda gezdirilen tehlikeli cins köpekleri çok açık bir şekilde dolaştırıyorlar. Gerekli mercilerin bununla ilgilenmesi gerekiyor. İnsanların ruh hali ortada, herhangi bir olayda tartışma çıkabiliyor" şeklinde konuştu.
Ortabağlar Mahallesi sakini bir başka vatandaş ise mülteci sorunu olduğunu söyleyerek Kapalı Pazar yeri olması gerektiğini aktardı.
Bir vatandaş ise otopark sorunu olduğunu söyleyerek, "Kentsel dönüşüm olursa daha iyi olur. Plan program yok. Eskiden çevre hiç güzel yapılmamış, bunlar eskiden gelen şeyler" dedi.
"VOLEYBOL SAHAMIZ YOK
Ortabağlar Mahallesi sakini bir genç ise "Okulumuz yanına ya da yakınına halı saha ve voleybol sahası yapılırsa güzel olur. Voleybol sahamız yok" diye konuştu.
Bursa Bölge, 2024.01.03 13:10