Havaların ısınmasıyla birlikte halk konserlerine başlayan Mudanya Belediye Bandosu ilk dinletisini Güzelyalı Mahallesi'nde verdi.
1924 yılında kurulan ve Türkiye'nin ilk sivil bandosu özelliğini taşıyan Mudanya Belediyesi Bandosu, Güzelyalı Mahallesi'nde Şef Fehmettin Bahçuvancu yönetiminde konser verdi. Bando tarafından çalınan marşlara ve şarkılara eşlik eden vatandaşlar, bando konserine büyük ilgi gösterdi.
Onuncu Yıl Marşı, İzmir Marşı, Çanakkale Marşı, Harbiye Marşı gibi marşlar ile gurur yaşatan bando, vatandaşlardan gelen istek parçalara da konserlerinde yer verdi.
Güzelyalı sahili boyunca vatandaşlarında eşlik ettiği bando konserinde, vatandaşlar konser anlarını cep telefonlarıyla ölümsüzleştirdiler. Tarihi bandonun ayakta durması için ellerinden geleni yaptıklarını belirten Mudanya Belediye Başkanı Hayri Türkyılmaz, "Mudanya ile özdeşleşen bandomuz 1924 yılında Cumhuriyet'imizin ilk kurulan sivil bandosudur. Bandomuzun konserleri yaz aylarında da devam edecek" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2016.04.04 12:07