AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk, biten bütçe görüşmeleri ile ilgili bir basın açıklaması yayımladı.
Öztürk mesajında, AK Parti Hükümeti'nin hazırladığı 12'nci bütçeye muhalefetin ciddi bir eleştiri getiremediğini ve bir muhalefet partisinin her konuşmasını bölgesel etnik milliyetçiliğe dayandırarak mağdur edebiyatı yaptığını söyledi. Öztürk, daha önceki hükümetler döneminde gelirlerin büyük kısmının borç ve faiz ödemelerine gittiğini ve devalüasyonla bir gecede milli gelirimizin yarıya düştüğünü söyledi. Böyle bir bütçeyle kalkınmayı, yatırımları, üretimi nasıl yapacak, cari masrafları nasıl karşılayacaksınız diyen Öztürk, "Karşılanamadı zaten hep küçüldük, gelişemedik" diye konuştu.
BİZ MİLLİ BİR BÜTÇE HAZIRLADIK
Hazırladıkları bütçenin milli bir bütçe olduğunu söyleyen Öztürk, milli bütçenin ne anlama geldiğini de açıkladı. Öztürk, milli bütçenin IMF' den ve dış kaynaklardan bağımsız, ülke menfaatlerine ve beklentilerine uygun, faiz ve borç kıskacından kurtulmuş, büyümeyi hedefleyen, yatırımı ve üretimi teşvik eden bununla beraber ihracatı ve istihdamı artıran bir bütçe demek olduğunu söyledi.
EN FAZLA PAYI EĞİTİME AKTARDIK
Bilgi edinme hakkının kaliteli eğitimden geçtiğini söyleyen Öztürk, "Gençlerimizin yeteneklerini ortaya çıkaracak olan unsur araştırma ve proje bazlı eğitimden geçer, biz bunun için bütçede en fazla payı 78.5 milyar lira ile eğitime aktardık" dedi. Cumhuriyet tarihinde yapılmadığı kadar derslik yaptık diyen Öztürk, "Biz istiyoruz ki dünya çapında bilim adamlarımız yetişsin. Buluşlar yapalım. AR-GE yapalım. Yüksek teknolojiye sahip olalım ve dünya çapında markalarımız olsun" şeklinde konuştu.
AR-GE PAYLARINI BİNDE 4' TEN YÜZDE 1'LERE KADAR ÇIKARDIK
Yerli markaların dünya standartlarında adını duyurabilmesi için devlet destek ve teşviklerini arttırdıklarını sözlerine ekleyen Öztürk, özellikle özel sektörün şirketlerini büyütmesi ve dünya ile rekabet edebilecek nitelikte olması için AR-GE'ye yatırım yapması gerektiğini söyledi.
ÜLKEMİZİN İHTİYACI OLAN YATIRIMLARI YAPTIK
İktidarları döneminde ülkeye yabancı sermaye girişinin sağlanması, özelleştirmeler, yap- işlet-devret modeli gibi birçok farklı yolla ülkemizin sermaye birikimini sağladıklarını söyleyen Mustafa Öztürk, "Ülke kaynaklarını ihtiyaçlara göre etkin kullandık. Ülkenin ihtiyacı olan yatırımları yaptık. Alt yapı eksikliklerini giderdik. Yaşanabilir kentler ve çevre oluşturmak için büyük maliyetler ödedik, ödüyoruz, ödemeye devam edeceğiz" dedi. Öztürk, "Eğer kaynakları etkin kullanmasaydık ve sermaye birikimi sağlayamasaydık ne Marmaray'ı ne İstanbul- İzmir Otoyolu'nu yapabilirdik. Ne kendi silahımızı, insansız hava aracımızı üretebilir ne de kendi uydumuzu uzaya fırlatabilirdik. Bunun gibi birçok alandaki reformlar da bizim için hayal olurdu" dedi.
BİZ BU BÜTÇEYİ DIŞ BORÇLARDAN KURTULMUŞ OLARAK HAZIRLADIK
Dünya çapında güçlü olmak istiyorsak enerji sorununu çözmek ve verimliliği artırmak zorundayız diyen Öztürk, iktidarları döneminde enerjide dışa bağımlılıktan kurtulmak, arz güvenliğini sağlamak ve enerji ithalatını azaltmak için alternatif ve yenilebilir bütün enerji kaynaklarını devreye soktuklarını söyledi. Öztürk, "Bunun sonucunda ülkemizin ihtiyaç duyduğu alt yapı eksiklikleri tamamlanmakta, teşvik ve desteklerle üretim artmakta, AR-GE kaynakları ile buluş ve patentin önü açılmakta, rekabet ortamı sağlanmakta, üretim yapılmakta ve ihracatımız arttırılmaktadır" dedi. Öztürk, basın açıklamasını "Bütçemizin milletimize, ülkemiz dışında yaşayan soydaşlarımıza, akraba toplulukları ve vatandaşlarımıza hayırlı olmasını temenni ederim" diyerek sonlandırdı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2013.12.24 10:55