Bursa'daki Oyak Renault direnişinde eylem yapan bazı emekçiler dün gece polis tarafından gözaltına alındı! Öte yandan fabrikada dünden bu yana aksayan üretime tekrar başlandı. Sabah bazı işçilerin kartları okumadı. Kartları okumayan emekçilerin disiplin soruşturması kapsamında idari izne çıkarıldıkları bildirildi.
Birleşik Metal-İş Sendikası 5 Mayıs Şubesi'nden gözaltılara ilişkin yapılan açıklamada, "Renault işçileri anayasal haklarını kullandığı için çeşitli bahaneler ile gözaltına alındı. Avukatlarımız güvenlik şube müdürlüğünde hukuksal mücadelemizi veriyorlar. Asıl olan Renault işçilerinin örgütlü mücadelesidir" denildi.
Gözaltına alınanlar arasında bir sendika yöneticisinin de bulunduğu öğrenildi. Ayrıca iki Metal İşçileri Birliği üyesi de gözaltında. Gözaltına alınanların toplam sayısının 20 olduğu bildirildi.
Metal İşçileri Birliği'ndense Renault'taki son duruma ilişkin şu mesaj paylaşıldı:
"Dünden bu yana Reno işçileri üzerindeki yoğun patron ve devlet baskısı dün gece itibariyle ne yazık ki sonuç verdi. Gece işçiler korkutularak işbaşı yaptılar. 300 kadar işçi arkadaşımız onurlu bir duruş sergileyerek işbaşı yapmadı. Şu an ise işe giren B vardiyasında bir dizi arkdaşımızın kartları okumuyor."
RENAULT'TA ÜRETİM BAŞLADI!
Oyak Renault fabrikasında dünden bu yana aksayan üretimse tekrar başladı. Bu sabah kartları okumayan emekçilerin disiplin soruşturması kapsamında idari izne çıkarıldıkları öğrenildi.
Birleşik Metal-İş Bursa Şube Başkanı Ayhan Ekinci, Bursada Bugün'e yaptığı özel açıklamada, "Renault'ta üretim başladı. Sermaye, hükümetle birlikte Renault işçilerine karşı saldırıya geçildi. Bu konuda emekçiler bir adım geri atıyor gibi gözükse de bu kavga henüz bitmedi. İşçilere çok yoğun bir baskı uygulandı. Hangi ülkede yaşıyoruz? İçeride eylem yapan emekçiler kameralarla kayda alınıyor... Böyle bir yetkiniz var mı? Haklı mücadelemiz elbet başarıya ulaşacaktır" ifadelerini kullandı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2016.03.02 09:04