Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Bursa Tophane Rotary Kulübü iş birliği ile "Yeşile Pedalla Yeniden Yeşile Pedalla" mottosuyla 16. Bisiklet Turu gerçekleştirildi.
MAHMUT VURAL / BURSADA BUGÜN
Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Bursa Tophane Rotary Kulübü iş birliği ile "Yeşile Pedalla Yeniden Yeşile Pedalla" mottosuyla Tophane, Nilüfer ve Mudanya arasında 16. Bisiklet Turu düzenlendi.
Yapılan etkinliğe Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Bursa Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Yıldız, CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş ve çok sayıda bisikletçi katıldı.
Nuray-Hakan Özdündar anısına 15-70 yaş aralığındaki bisikletçilerin katılımıyla düzenlenen 33,6 kilometre uzunluğundaki tur, Mudanya'da son bulacak
Tophane Saltanat Kapısı önünde başlayan etkinliğe vatandaşlar da yoğun ilgi gösterdi.
"KARBON SALINIMI YAPMAYAN ARAÇLARI KULLANAN BİR KENT OLMAYI HEDEFLİYORUZ"
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, bisikletin en çevreci araç olduğuna vurgu yaptı. Başkan Bozbey, bisiklet kullanımını arttıracak ve bisikleti günlük yaşamda sürekli kullanılması gereken bir araç haline getireceklerini söyledi. Bursa'nın bisiklet yolu konusunda geri kaldığına dikkat çeken Başkan Bozbey, " Avrupa'da bazı şehirler tamamen bisiklete yöneldiler. Bazıları da elektrikli araçlara yöneldiler. Bu tip projeleri uyguluyorlar. Tabii ki yine toplu ulaşım araçlarını kullanmak kaydıyla Bunlarla ilgili de sizlerin de önerilerinizi bekliyoruz. Büyükşehir belediyesi olarak arkadaşlarımız bu konuda yoğun bir çalışma yapıyor ve bazılarını hemen uygulamaya koydular. Ama diğer uygulamalarımız özel özellikle bisiklet yolları, güvenli bisiklet yollarıyla ilgili çalışmaları hızlandırıyoruz. Yakın zaman içerisinde birçok bölgemizde entegre olacak biçimde birbirimizi tamamlayan, birbirine devam eden bir bisiklet yolu güzergahları ile sizlerin daha güvenli bir şekilde bir yerden bir yere ulaşmanızı sağlamayı hedefliyoruz. Onun için bunları yapıyoruz ama bu anlamda kentimizin de sesini duyurmaktayız. Yani bisiklete yönelen daha çok bisiklet kullanan, karbon salınımı yapmayan araçları kullanan bir kent olmak istiyoruz. Bu konuda herkesin duyarlı olması gerekiyor" dedi.
Bursa Bölge, 2024.09.22 09:26