Mustafakemalpaşa'da bulunan bir akaryakıt istasyonu, İl Özel İdaresi ile mülk sahibini karşı karşıya getirdi. Yapı kullanım esaslarına aykırı olan akaryakıt istasyonu İl Özel İdaresi'nce mühürlenirken mülk sahibi Erol Çakır, kendisinden önceki işletmecilerin hatalarının faturasını ödediğini söyledi.
Rabia DENİZ/BURSADABUGUN.COM
Mustafakemalpaşa'da bulunan bir akaryakıt istasyonu, İl Özel İdaresi ile mülk sahibini karşı karşıya getirdi. Mustafakemalpaşa'nın girişinde Boğazköy mevkiinde bulunan akaryakıt istasyonuyla ilgili ruhsat kavgası yaşanıyor. 1990 yılında yapılan ve o tarihten bu yana 5 kez el değiştiren istasyonun yapı kullanma izni olmayınca, işletme ruhsatı da alınamadığı için İl Özel İdaresi tarafından kapatılmasına karar verildi. Mevcut yapının kaçak olarak gözükmesi nedeniyle Mustafakemalpaşa Kaymakamlığı tarafından istasyona mühür vuruldu. Yaklaşık üç gündür işletilemeyen istasyonla ilgili araya siyasileri ve bürokrasiyi sokan mülk sahibi Erol Çakır, kendisinden önceki işletmecilerin hatalarının faturasını ödediğini söyledi.
"KULLANIM ALANI AŞILDI"
Geçtiğimiz yıl el değiştiren istasyonun projeye aykırı olarak yapıldığı gerekçe gösterilerek, yapı kullanma talebi İl Özel İdaresi'nce geri çevrildi. Yapı kullanım esaslarına aykırı olarak işletilen istasyonla ilgili İl Özel İdaresi ruhsat alınması için gereken bütün yasal işlemlerin yapılması gerektiğini belirtiyor. Ancak, istasyonla ilgili yapı kullanım izni alınması, Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan 'borcu yoktur' belgesine bağlı...
"İLAVEYİ BİZ YAPMADIK"
ECM Petrol firma sahibi Erol Çakır istasyonun beşinci sahipleri olduklarını belirterek, "Benzin istasyonunu 2013 yılının nisan ayında aldık. Açık ve çalışan bir istasyondu. 1990 yılında açılmış ve 2005 yılına kadar ruhsatlar yenilenmemiş. Yapı ruhsatında olması gereken yer ile bizim kullandığımız alan sayısı fazla çıkıyor. Yapı ruhsatında 216 metrekare kullanım alanı olması gerekirken bizim700 metrekare, biz ilave yapmadık. Bu meseleyi siyasi olarak kişiselleştirdiler" diye konuştu.
"EVRAKLARI TAMAMLADIM AMA..."
Nisan ayında satın aldıkları benzin istasyonuna ruhsatı alabilmek için 5 ay uğraştıklarını belirten Çakır, İl Özel İdaresi Çevre ve Şehircilik Daire Başkanlığı'nın sorun çıkardığını iddia ederek, "Bursa İl Özer İdaresi Sağlık ve Çevre Daire Başkanı Haluk Bilgesay ile sürekli konuşuyoruz. Yapı kullanma ruhsatı aldık. İzinle ilgili kararlar da alındı şu anda askı sürecinde, biz de bekliyoruz. SSK'dan ilişkisizlik yazısı aldım. Dün müracaat ettim ve binaların yaşını tespit ettirdim. Geçmişte yaşanan sorunların faturasını ben ödüyorum. AK Parti Grup Başkanvekili Fethi Yıldız ve Hüseyin Güvendi ile bu konuda irtibat halindeyim ancak bir türlü yapılamadı. Başbakanlığa şikayet dilekçesi verdim" dedi.
"İSTENİLEN EVRAKLARI GETİRMİYORLAR"
AK Parti Grup Başkanvekili Fethi Yıldız, petrol ofisinin faaliyetine devam etmesi için mülk sahibiyle gerekli bilgileri paylaştıklarını, eksikliklerin giderilmesiyle birlikte sorunun çözülebileceğini ifade etti. Firmanın kapasite artırımına gittiğini, yapı kullanma izni olmadığı için kaçak durumda gözüktüğünü anlatan Yıldız, "İl Özel İdaresi'nin yıkım kararı var. Ruhsatın yenilemesi gerekiyor. Bunun için borcu yoktur yazısı lazım ancak, istasyonun 90 yılından bu yana SGK borcu olduğu gözüküyor. İhtiyacı olan insanlara yardımcı oluyoruz. Bürokratik anlamda yasal çerçeveler içinde yardım etmeye çalıştık. İstenilen evrakları getirmiyorlar. Kaçak yapı olduğu gerekçesiyle mühürlenmiştir bu yapı. Prim borcu yoktur yazısı alması gerekiyor. Ruhsatını alması gerekiyor" ifadelerini kullandı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2014.01.16 09:04