Dünya Gıda Günü, Bursa'da ilkokul öğrencileriyle birlikte kutlandı. Etkinlikte, öğrencilere Bursa İl Tarım ve Orman Müdürlüğünde görevli gıda kontrol görevlileri tarafından sağlıklı beslenme, gıdanın korunması ve israfı önleme gibi konuların yanı sıra bu senenin teması olan Su Verimliliği hakkında sunum yapılarak, bilgi verildi.
1945 Yılında kurulan Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO), kuruluş günü olan 16 Ekim' i Dünya Gıda Günü olarak her yıl öne çıkardığı farklı bir tema ile üye ülkelerle birlikte kutluyor.
Bu yılın teması ise "Su hayattır, su gıda demektir. Kimseyi geride bırakma!" olarak belirlendi. Bu kapsamda Sadi Etkeser İlkokulu' nda öğrencilerle birlikte Dünya Gıda Günü etkinliği yapıldı.
Eğitim sunumunun öncesinde Bursa İl Tarım ve Orman Müdürü İbrahim Acar öğrencilere hitaben konuşma yaptı.
''Sadece Dünya Gıda Günü'nde değil her zaman suyun hayati önemi ve sürdürülebilir kullanımının gerekliliği hatırlanmalıdır.'' diyen İl Müdürü İbrahim Acar şöyle konuştu: ''Günümüzde, tüketim alışkanlıklarının değişmesi, israf, şehirleşme, gıda kaynaklarının dengesiz dağılımı ve ekolojik nedenlerden dolayı insanların tamamının yeterli miktarda ve güvenilir gıdaya ulaşması mümkün olamamaktadır. Tarım ve Orman Bakanlığı olarak misyonumuz; yeterli ve güvenilir gıda üretimini ve insanımızın bu gıdalara erişimini sağlamak, tarımsal ve ekolojik kaynakları sürdürülebilir şekilde kullandırmak ve kırsal alandaki insanımızın yaşam standardını yükseltmek yönünde çalışmalar yapmaktır. Ülkemiz gerek gıda üretimi ve gerekse gıdaya erişim konusunda oldukça yeterli durumda olmasına karşın, dünyanın birçok ülkesi açlık ve kıtlıkla boğuşmaktadır. Dünyada herkese yetecek kadar gıda üretilmesine rağmen, her dokuz kişiden biri kronik açlık çekmektedir.''
''Suda Sıfır Kayıp Teması ile Yola Çıktığımız Su Verimliliği Hareketimiz Başlatılmıştır''
Dünyada, kişi başına düşen su tüketiminin yılda ortalama 800 m³ olduğunu belirten İl Müdürü Acar, ''Dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 20'si yani yaklaşık 1,4 milyar insan maalesef yeterli içme suyundan mahrumdur. 2050 yılında su sıkıntısı çeken insanların sayısı 4 milyara yükseleceği, 2050 yılında ise beklenen dünya nüfusunun yüzde 40'ının su sıkıntısı çekeceği tahmin edilmektedir. Bu sebeple sadece Dünya Gıda Gününde değil her zaman suyun hayati önemi ve sürdürülebilir kullanımının gerekliliği hatırlanmalıdır. Unutmayalım ki "Su" sadece bir kaynak değildir aynı zamanda birleştirici bir güçtür. Su rezervlerini korumak istiyorsak işe tarımdan ve bir bütün olarak gıda sisteminden başlamalıyız.Bunun için Sayın Cumhurbaşkanımızın eşi Sayın Hanımefendi Emine ERDOĞAN' ın himayelerinde, Tarım ve Orman Bakanlığı koordinasyonunda Suda Sıfır Kayıp teması ile yola çıktığımız Su Verimliliği Seferberlik hareketimiz başlatılmıştır.
Suda Sıfır Kayıp! ve Türkiye Yüzyılına BİR DAMLA da Sen Ol! sloganları ile suyumuzu siz değerli öğrencilere ve milletimize emanet ediyoruz.'' dedi.
Etkinlikte, öğrenciler de Gıda Günü ile şiirler okudu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2023.10.16 14:57