Bursa Büyükşehir Belediyesinin, İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle düzenlediği, 46 okuldan, 132 takım ve 264 öğrencinin katıldığı Liselerarası Münazara Turnuvası start verdi.
Geçtiğimiz yıl ulusal çapta online olarak yapılan münazara turnuvası, bu yıl yerel ölçekte yüz yüze yapıldı. Bursa genelinden 46 okuldan, 132 takım ve 264 öğrencinin katıldığı Bursa Liselerarası Münazara Turnuvası, Mahmut Celalettin Ökten İmam Hatip Ortaokulu Konferans Salonu'nda başladı.
Turnuvanın açılış törenin, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ile İl Milli Eğitim Müdürü Serkan Gür de katıldı. Açılış töreninde konuşan Aktaş, liseli gençlere kendilerini geliştirmeleri yolunda tavsiyelerde bulundu. Büyükşehir Belediyesi olarak, eğitim konusunda ellerinden gelen tüm çabayı gösterdiklerini ifade eden Aktaş, "Bu turnuva ile gençlerimizde yapıcı tartışma kültürü oluşturmak, inandırıcılık, toplum önünde konuşabilme, hızlı düşünme ve cevap verme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Bazen öyle gençlerle karşılaşıyorum ki çok iyi bir üniversite bitirmiş, ama kendini ifade edemiyor, konuşamıyor. Bu nedenle sizlere tavsiyem, kendinizi geliştirin, çok okuyun, tartışın" dedi.
Hafta sonu olmasına rağmen salonu dolduran öğretmen ve öğrencilere teşekkür eden Serkan Gür ise, "Böyle öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz olduğu sürece bu devletin belini kimse bükemez. Hepinize teşekkür ediyorum" diye konuştu.
Konuşmaların ardından münazara karşılaşmaları başladı. Turnuvanın finali 9 Mart Çarşamba günü Merinos Atatürk Kongre Kültür Merkezi'nde yapılacak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.03.06 15:12