BURSA'da Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışının 100. yılı ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nedeniyle vatandaşlar, saat 21.00'de balkon ve pencerelere çıkarak İstiklal Marşı'nı okudu.
Dünyayı etkisi altına alan ve her gün binlerce kişinin ölümüne sebep olan yeni tip koronavirüsle (Kovid-19) mücadele kapsamında 30 büyükşehir ve Zonguldak'ta 4 gün süreyle geçerli olacak olan sokağa çıkma yasağı nedeniyle evinde bulunan Bursalılar 23 Nisan coşkusunu balkonlarında yaşadı. Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanı Mustafa Şentop'un çağrısına kayıtsız kalmayan vatandaşlar saat 21.00'de ellerinde Türk bayraklarıyla balkon ve pencerelere çıkarak İstiklal Marşı'nı okudu.
Sokağa çıkma yasağı nedeniyle 23 Nisan coşkusunu balkonlarında yaşayan vatandaşlarla bir araya gelen Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, sokağa çıkma kısıtlamasının kutlamaların önüne geçmemesi için çalıştıklarını belirterek, "Bugün 23 Nisan 2020 Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın ve dolayısıyla meclisimizin açılışının 100'üncü yılı. Biraz üzgünüz, çünkü koronavirüsle mücadele kapsamında sokağa çıkma yasağı var ve pandemi kuralları geçerli. Tabi bu çağrıya ayak uyduruyoruz ama coşkuyla da kutluyoruz." dedi.
Aytı Dikencik Resort sakinleri de 23 Nisan coşkusuna hazırladıkları kliple ortak oldu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2020.04.23 20:59