BUİKAD Başkan Yardımcısı Oya Eroğlu, kadınların çalışma hayatında yer alması için derneğin önemli çalışmalar gerçekleştirdiklerini söyledi. Göz bebeği olan Bursaspor'da hedefinin yöneticilik yapmak olduğunu vurgularken, kadınlar olarak pozitif ayrımcılık değil aksine eşitlik istediklerini dile getirdi.
Bursada Bugün TV'de Mehmet Ali Ekmekçi'nin sunduğu Sohbet Odası'nın konuğu BUİKAD Başkan Yardımcısı Oya Eroğlu oldu. Avukatlık mesleğini yaptığını söyleyen Eroğlu, derneğin kadınların çalışma hayatında değerinin ve sayısının artırılması için yoğun mesai harcadığını dile getirdi. Bursaspor'da görev yaptığı dönemde bir yöneticinin kendisine BUİKAD'a üye olma telkininde bulunduğunu kendisinin de 2009'da aileye katıldığını, iki dönem genel sekreterliğin ardından iki senedir de başkan yardımcılığı görevinde bulunduğunu açıklarken, " Emek verdiğim yerlerde sorumluluk almayı seviyorum" dedi.
CİNSİYET EŞİTSİZLİĞİ PROBLEMİ
BUİKAD için en önemli amacın sürdürülebilir projeler üretmek ve her yıl üzerine koyan bir sistemle hareket etmek olduğunu vurgulayan Oya Eroğlu, " Derneğin 12'nci senesinde en önemli projelerimiz 10'uncu yılını doldurdu. Kızların doğru yolu bulmalarına ve o yolda kalmalarına rehberlik ediyoruz. Şu ana kadar 473 kızın hayatına dokunmuşuz. Kadının olduğu iş hayatında çok farklı göz ve yorumlar devreye giriyor. Kadınlar nüfus oranında ekonomiye katkısı olsaydı Gayri Safi Milli Hâsıla yüzde 30 oranında fazla olurdu. Toplumumuzda cinsiyet eşitsizliğinde gerçekten çok ciddi sıkıntıdayız. Kadın girişimci sayımız yüzde 9, işveren sayısı yüzde 2, çalışma hayatındaki kadın ise yüzde 29. BUİKAD olarak kadınlara pozitif ayrımcılık yapılmasını istemiyoruz sadece cinsiyet eşitliğini istiyoruz" dedi.
BURSASPOR'DA HEDEFİM BÜYÜK
Bursaspor'daki kariyerini değerlendiren Oya Eroğlu, "Çok kolay bir süreç değildi. Benden önce bir hukuk servisi yoktu. 24 yaşındaydım. Lig A'daydı o dönemde. Şampiyonluk gördüm. Süper Lig'de de şampiyonluk yaşadıktan sonra Yeşil Beyazlı kulüple yolum ayrılmıştı. Aynı zamanda spor hukuku yüksek lisansımı da tamamlamış oldum. Merkezim spor ve futboldu. Orada da devam ediyorum. Bursaspor'un gönülden taraftarıyım. Taraftarın ötesinde bir Bursaspor sevgim var. Bursaspor tarihinde bir kadın yönetici yok. Asil listede yer alamadık. Hedefim bir gün Bursaspor'da yönetici olmak" diye konuştu. Eroğlu ayrıca genel kurulda kongre üyesi olarak yer aldığını dile getirdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2019.03.01 16:22