Birbiri ardına gelen ve gittikçe artan sağlık çalışanlarına yönelik şiddete bir yenisi daha eklendi.
Haseki Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde acil tıp uzmanı olarak görev yapan Doktor Gökçe Akgül Karadana, karın ve bel ağrısı şikayetiyle hastaneye gelen K.Y. tarafından darp edildiğini öne sürürek şikayetçi oldu. İstanbul Tabip Odası Genel Sekreteri Dr. Ali Çerkezoğlu olayları hurriyet.com.tr'ye değerlendirdi, hasta-hekim ilişkisinin de acilen tedavi edilmesi gerektiğini belirtti.
Son olay, dün saat 11.30 sıralarında meydana geldi. Doktor Gökçe Akgül Karadana'nın iddiasına göre, karın ve bel ağrısı şikayetiyle acil servisi gelen K.Y. önce hakaret etti. Karadana, K.Y.'nin daha sonra kendisini darp ettiğini öne sürerek şikayetçi oldu.
Doktor Gökçe Akgül Karadana, "Hayatımdan endişe ediyorum. 3 yaşında çocuğum var. Şikayetçi oldum ancak bu kişinin serbest bırakıldığını öğrendim" dedi. Bu arada olay anı güvenlik kamerasına yansıdı. Görüntülerde tekerlekli sandalyede acı içinde kıvranan K.Y.'nın doktor Karadana ile yaşadığı tartışma yeralıyor. K.Y.'nın kimlik isteyen Karadana'nın karnına vurduğu görülüyor.
"SİZ ÖLMEYİ HAK EDİYORSUNUZ"
Hastanın odasının önüne getiriliğinde, işi gecikmesin diye hemen şikayetini sorguladığını anlatan Karadana, şunları kaydetti:
"Hasta kum döküyor ya da taş düşürüyor olabilir diye düşünerek üroloji kaydı çıkarttırmaya çalıştım. Hastadan kimlik istedim, hasta da bunun üzerine, 'kimliğimi ne yapacaksın, sigortamı ne yapacaksın' dedi ve kimliğini fırlatırken karnıma bir yumruk indirdi. 'Karnıma neden vuruyorsunuz' dediğimde ise 'siz ölmeyi hak ediyorsunuz sizi boşuna vurmuyorlar, ağrımı dindirsene' diye bağırmaya başladı. Daha sonra hakaretlerine devam ederek, 'Doktor sizi asmalı, sizi öldürmeli ağrımı dindirin' şeklinde hakaretlerini sürdürdü."
Karadana, karnına aldığı yumruğun çok ciddi bir şey olmadığını anlatarak, "Ciddi bir hayati tehlikem oluşmadı ama oluşa bilirdi. Elinde bıçak veya silah da olabilirdi. Yakın zaman önce Ersin Arslan arkadaşımızın ölümü bizi ve bütün tıp camiasını, sağlık camiasını derinden etkiledi. Buna rağmen, halkın, kamuoyunun bizi umursamaması, 'sizi boşuna öldürmüyorlar' denilmesi ciddi anlamda bizleri kaygılandırıyor" dedi.
"HAYATTA KALMAK İSTİYORUZ"
Halkın kendilerini umursamadığını savunan Karadana, "Halbuki biz sağlık personeli ve doktorlar olarak çocukluğumuzdan itibaren insanlara yardım edelim diye sınıfın en çok çalışanı, oyunlardan en çok geri kalanlarıyız. Okul ve meslek hayatı boyunca en çok fedakarlık yapan, bizim camiamızı tercih eden insanlardır. Geçekten bu işe gönül vererek başladık öyle de devam etmek istiyoruz. İnsanlardan şiddet görmek istemiyoruz. İnsanlardan teşekkür beklemiyoruz ama en azından şiddet görmek de istemiyoruz. Kısacası hayatta kalmak istiyoruz. Ölenlerimize saygı istiyoruz" şeklinde konuştu.
Karadana, 2004 yılında mezun olduktan sonra insanlara hizmet vermeye başladığını dile getirerek, mesleğe ilk başladığım zamanlardaki aşkı, şevki ve hastaya yardım etme duygularını kaybetmek üzere olduğunu kaydetti.
Güvenli ortamlarda çalışmak istediklerini belirten Karadana, çalıştıkları yere bıçak ve silahla girilmesini istemediklerin kaydetti.
"HASTA HEKİM İLİŞKİSİ TEDAVİ EDİLMELİ"
İstanbul Tabip Odası Genel Sekreteri Ali Çerkezoğlu da bir an önce en yetkili makamlardan kararlı adımlar beklediklerini belirterek şunları söyledi:
"Bu olay bir kez daha göstermektedir ki sağlık ortamında şiddet artık tahammül edilemez bir noktaya varmış durumda. Bunun için en yetkili makamlardan; Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Sağlık Bakanı başta olmak üzere çok net, kararlılık ifade eden ve hekıimleri koruyan, itibarlarını iade eden bir tutum olmak zorundadır. Yoksa bugün Haseki'de yaşanan olay İstanbul'un herhangi bir hastanesinde yaşanabilir demiyorum yaşanacaktır.
Hemen her gün bir sağlık kurumunda defalarca tekrarlandığını bilyioruz. Bunun ufak tefek vakalar olmadığının farkına varılması gerekiyor. Hasta hekim ilişkisinde yerleşik bir durum ortaya çıkmıştır. Hasta-hekim ilişkisini tedavi etmek gerekiyor.
Bu ülkeyi yönetenlerin kamu spotalarıyla, yaygın kampanyalarla bu konuya eğilmeleri ve Tabipler Birliği'nin somut isteklerini yaşama geçirmelerini bekliyoruz."
Geçtiğimiz hafta Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan ve şiddet olaylarının önüne geçilmesi için hazırlanan genelge ile ilgili Dr. Ali Çerkezoğlu:
"Bu genelge için hiç yoktan iyidir diyebiliriz, bu adımın atılmasını önemsiyoruz fakat sorunun büyüklüğü yanında çok küçük bir adım. Sanki sorunu çözüyormuş gibi yansıtılması durumunda genelege büyük bir hata yapılmış olacak. Oysa bu genelgenin arkasından diğer önerilere ilişkin peşi sıra adımların atılması önlemlerin alınması ve hekimlere yönelşik değersizleştirilmenin başka bir biçime dönüştürülerek iyileştirilmesi gerekiyor." dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2012.04.30 18:08