Beşiktaş takımının içerisinde bulunduğu durumu 'Zifiri karalık' olarak niteleyen Sergen Yalçın, Habertürk gazetesindeki köşesinde yeni yönetimin küçülme politikasına sert eleştiriler getirdi ve taraftarın bunu cezasız bırakmayacağını yazdı. Beşiktaş takımının içerisinde bulunduğu durumu 'Zifiri karalık' olarak niteleyen Sergen Yalçın, Habertürk gazetesindeki köşesinde yeni yönetimin küçülme politikasına sert eleştiriler getirdi ve taraftarın bunu cezasız bırakmayacağını yazdı.
Fikret Orman yönetimine ve Samet Aybaba'ya da yüklenen Yalçın, siyah beyazlı kulübün son durumunu analiz etti.
İşte Sergen Yalçın'ın o yazısı;
Zifiri karalık!
Beşiktaş'ta herkesin gözü yapılacak hamlelerin, atılacak adımların üzerinde... Birçok Beşiktaşlı dostumuz var. Tatilde oturuyoruz, konuşuyoruz. Ana sohbet konumuz sürekli Beşiktaş, kulübün önümüzdeki süreçte neler yapacağı, neler yaşayacağı. Yıldırım Demirören dönemi bittikten sonra Fikret Orman'ın başkanlığa seçilmesi, çoğu kesim için sevindirici bir gelişme oldu. Kendisi iyi bir Beşiktaşlı. Ancak başkan olmak için başkan olunmaz! Laf olsun diye başkan olunmaz!
F.Bahçe ve G.Saray Barça-Real gibi olur
Mevcut görüntüde Beşiktaş'ın seneye ligde hiçbir şansı olmadığını üzülerek de olsa söylemek gerek. Bence Süper Lig önümüzdeki sezon La Liga havasında geçer. Fenerbahçe ile Galatasaray'ın İspanya'da Real Madrid ile Barcelona'nın yaptığı gibi kopup gittiği bir sezon bekliyorum. Beşiktaş ise 5.'lik ya da 6.'lık için oynar. Rakipleri de Anadolu takımları olur.
Fabian Ernst'in yeri dolar
Beşiktaş'ta gözden çıkarılması çok tartışılan oyunculardan biri de Fabian Ernst. Ben bu konuda farklı düşünüyorum. Bence Ernst'in gönderilmesi çok önemli değil. Veli gibi, Necip gibi yeni jenerasyondan oyuncular var kadroda. Bu oyuncular bence Ernst'in yokluğunu hissettirmez.
KÜÇÜLME BÖYLE OLMAZ
Evet, Beşiktaş'ın çok önemli maddi sorunları olduğu bir gerçek. Ben daha önce birçok yazımda da kulübün bir küçülme sürecine girmesinin normal olacağının altını çizmiştim. Ancak önemli olan küçülmenin nasıl yapılacağı. Yapılması gereken kulübe maliyeti fazla, verimi az olan oyunculardan kurtulmaktı. Bunun ilk şartı da takımın iskeletinin korunmasıydı. Gözden çıkarılabilecek oyuncuların başında da yabancılar geliyordu. Egemen bu takımın iskeletindeki en önemli oyuncu. Sen onu gönderiyor, Uğur Boral'ı alıyorsun! Beşiktaş, UEFA'ya katılamıyor, en önemli oyuncularını birer birer kaybediyor. Peki önümüzdeki sezon yönetim neye dayanarak kombine satacak. Taraftar bu kadroyu seyretmeye gider mi?
Taraftar bunun cezasını verir
Beşiktaş camiasının en önemli unsuru her zaman taraftardır. Beşiktaş hep taraftarı sayesinde ayakta kalmıştır. Takımını en çok seven taraftar kitlesinin Beşiktaş'ta olduğunu düşünüyorum. Bir kere önemli olan sportif başarıdır. Bu modelle borçların kapanması mümkün olmaz. İstediğin kadar küçül, taraftar takıma bakar. Ligde yarışmacı bir takımın olması lazım. Koca Beşiktaş takımını ne hale getirdiler? Taraftar bunların cezasını verir.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2012.07.12 14:05