Berat Kandili nedeniyle camilere akın eden vatandaşlar, namaz kılıp dua ederek, Kur'an-ı Kerim okudu.
Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez, Berat Kandili dolayısıyla yayımladığı mesajında şunları kaydetti:
''Hızla akıp giden ömür içerisinde böylesine mübarek bir geceye bir kez daha eriştirip bizlere güzel bir fırsat bahşettiği için Cenab-ı Hakk'a ne kadar hamd-ü sena etsek, ne kadar şükretsek azdır. Kültürümüzde kandil olarak adlandırılan bu mübarek geceler, dünyanın koşuşturması içerisinde varlık ve yaratılış gayesini unutup sonu gelmez emel ve hevesler peşinde koca bir ömrü heba eden bizlere, özümüze dönme ve kendimizi sorgulama, geçici olanla kalıcı olanı fark etme, kalp gözümüzü açma ve gönül dünyamızı temizleme fırsatı sunar. Rabbimize, kendimize ve bütün insanlığa karşı sorumluluklarımızı hatırlatır, bu görevlerimizi ihmal edip etmediğimizi yeniden düşünme, tövbe ederek geçmişi affettirme, dua, azim ve kararlılıkla geleceği inşa etme imkanı sağlar."
Camilerde Berat kandili coşkusu
Berat Kandili, İstanbul, Şanlıurfa, Bursa, Adana, Edirne, Malatya ve Bona-Hersek'te birçok camide, vatandaşların yoğun katılımıyla okunan mevlitlerle kutlandı.
Buarada Adana'da, Berat Kandili kutlaması için Sabancı Merkez Camisi'ne gelen vatandaşlar, avluda kurulan çadırda kan bağışında bulundu.
Arınç ve Erdoğan'dan Kandil mesajı
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Berat Kandili dolayısıyla yayımladığı mesajda, bu gecenin Müslümanlara vicdanını muhasebeye çekme, nefsini terbiye etme, kötülüklerden arınma ve hatalarını telafi için eşsiz bir fırsat sunduğunu belirtti.
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, sosyal paylaşım sitesi Twitter'daki hesabından, yayımladığı mesajında, tüm Müslümanlardan yalnızca kendileri için değil, birbiri için dua etmelerini istedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2012.07.05 00:04