AK Parti, uzun süredir hazırlığını yaptığı 'seçim sistemi' konusundaki çalışmalarını son aşamasına getirdi. Başkanlık sisteminin başarısı için uygun görülen 'dar bölge' planı olarak belirlendi. Bunun barajın indirilmesine de imkân vereceği belirtiliyor.
Hükümetin uzun süredir gündemindeki ve Türkiye'de de geçmişte uygulanan 'dar bölge' formülüyle ilgili çalışmalar son aşamasına geldi. Meclis yeni yasama yılına girdiğinde konu gündemde olacak. Genel seçimler Haziran 2015'te olduğundan, düzenlemenin bu tarihten bir yıl önce yasalaşmış olması gerekiyor. Son olarak 1991'de uygulanan 'dar bölge seçim sistemi'nde, her seçim bölgesi 5 milletvekiline göre oluşturulacak. 5 milletvekili çıkaramayan iller, başka illerle birleştirilip tek seçim bölgesi yapılacak.
KANUNLAR DEĞİŞMELİ
Buna göre halen 85 milletvekili olan ancak nüfus artışı sonrası 87 milletvekili çıkarma ihtimali bulunan İstanbul'da üç bölge yerine 17 bölgede milletvekilleri seçilmiş olacak. Milletvekili sayısı 31'den 32'ye çıkması gündemde olan Ankara'da 7 bölge kurulması, 26 milletvekili bulunan İzmir'in muhtemelen 5 daraltılmış bölgede sandığa gitmesi bekleniyor. Bu adım için Seçim, Siyasi Partiler ve YSK Kanunlarının değişmesi gerekiyor. AK Parti kurmayları, Erdoğan'ın "İstikrar için önemli" dediği yüzde 10'luk barajın yüzde 7'ye çekilmesi seçeneğinin de değerlendirilebileceğini belirtiyor.
AKŞAM
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2013.07.19 08:52