SAMSUN'da av sezonunun açılması ile birlikte tezgahlar da balıkla doldu. İlk gün denizdeki fırtına nedeniyle beklediklerini bulamayan balıkçılar ikinci gün tezgahları doldurdu.
Av sezonunun ilk gününde fırtına nedeni ile denize açılamayan ve büyük hayal kırıklığı yaşayan balıkçılar, ikinci gün ise adeta bayram etti. Palamut, mezgit, barbun ve levrek gibi balık çeşitlerinin yakalandığını belirten 46 yaşındaki balıkçı Yıldıray Çağlayan, "İnşallah bundan sonra da avcılık daha güzel olur. Balık fiyatları bu günlerde biraz yüksek ama ilerleyen günlerde daha aşağıya çekilecektir. Şu an için tezgahlar şenlendi diyebiliriz" dedi.
Balıkçıların genel anlamda umduğunu bulamadığını vurgulayan Yıldıray Çağlayan, "Her yıl yapılan avlanma yasakları aslında bizleri iyi yönde etkiliyor" diye konuştu.
Palamutun bu yıl da geçen yıl ki gibi bol olması halinde hamsinin azalacağını dile getiren Çağlayan, "Palamut denizde hamsiyi yiyor ve bize bırakmıyor. Ama tecrübeli balıkçıların söylediklerine bakılırsa palamut bu sene normal seyrinde gidecek ve hamsi de bol olacak" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.09.02 15:56