Emek Sineması'nda dün akşamki protesto sonrası Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik'ten bir açıklama geldi. Emek sinemasının yıkılmayacağını vurgulayan Bakan Çelik, sinemanın aynı binada bir kaç kat yukarıya taşınacağını söyledi.
Emek Sineması'nı yıkılmasını protesto edenler kapalı olan sinemanın kapısını kırarak içeri girdi.
Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, ''Londra Kitap Fuarı Konuk Ülke Türkiye'' tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında, gazetecilerin Emek Sineması'na ilişkin sorularını yanıtladı.
Çelik, konuyla ilgili yargı süreci olduğunu ve mahkeme kararıyla tescillendiğini ifade ederek, şunları söyledi:
''Netice itibarıyla Emek Sineması yıkılmıyor, bulunduğu yerden bir kaç kat yukarıya taşınıyor. Dolayısıyla tartışma zemininin, Kültür Bakanlığı ile çok fazla ilgisi yok. Süreç sonuçlanmış, proje çerçevesinde de gördüğüm kadarıyla yıkılıp yok edilmesi söz konusu değil. Aynı şekilde korunarak, dünyada pek çok örneği olan bir sistem uygulanarak bir kaç kat yukarıya, aynı şekilde aşınacaktır. Tabi mekanlarla ilgili hassasiyet gösteren herkese teşekkür ediyoruz. Mekanların hafızasına sahip çıkmakla ilgili hassasiyet her zaman kıymetlidir fakat hayatın değişen koşulları içinde de farklı düzenlemeler ortaya çıkabiliyor. Netice olarak böyle bir düzenleme ortaya çıkmıştır.''
Bakan Çelik, tartışmaları daha fazla sürdürmenin ve konuyu ''Emek Sineması yıkılıyor'' şeklinde yansıtmanın doğru olmadığını da vurguladı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2013.04.01 14:49