Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Recep Altepe ile birlikte aday tanıtım toplantısı düzenleyen Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, 2014 yerel seçimlerinin en büyük zafer müjdesinin Bursa'dan verileceğini söyledi. Belediye başkan adaylarına öğütler de veren Arınç "Sandıklar açılıncaya kadar her oya sahip çıkmak zorundayız" dedi.
Haber: Rabia DENİZ- Kamera-Fotoğraf: Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, aday tanıtım toplantısı için Bursa'ya geldi. Büyükşehir Belediye Başkanı Adayı Recep Altepe ile birlikte Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde basın toplantısı düzenleyen Arınç, 2014 yerel seçimlerinin en büyük zafer müjdesinin Bursa'dan verileceğini söyledi.
Konuşmasın dedikodu ve fısıltılarla Altepe'nin adaylığına karşı olduğu yönündeki söylentilere değinen Arınç, "İstanbul'daki aday tanıtımında aramızdaki dostluk hukukunu zedelemeye yönelik dedikodular yapılmıştı. O günkü seçime katılamadım ama bir hafta sonra bu sevinci tekrar birlikte yaşamayı arzu ettim. Büyükşehir belediye başkanımız değerli kardeşim Altepe'yi tebrik ediyoruz. Altepe tek kişilik yarışta birinci oldu. Ben 'varım' dedi. Bunun karşılığında il başkanımız Sedat Yalçın da adaylığını açıkladı. İki adayın olduğu bir yerde değerlendirme yapmak kolay ancak bazı ilçelerde 15 adayımız var. Altepe 5 yıl içinde başarılı hizmetlere imza atmıştır. Yanlışlar da yapmış olabilir ama yapılan hayırlı işlerin çok daha fazla olması ve kişiliği üzerinde tereddütte mahal kalmamıştır. Hizmetler Altepe'nin bir yıl daha başkan olması gerektiğini gösterir" dedi.
"AK PARTİ TÜRKİYE'NİN TEK ŞANSIDIR"
Altepe'nin güçlü bir sonuçla başkanlığı kazanması gerektiğini kaydeden Arınç "İşin sonucu başından belli demeyip seçim günü sandıklar açılıncaya kadar her oya sahip çıkmak zorundayız. Her oy bize gelmeli, bizden bir oy bile kayıp olmamalı. Yerel seçimlerin sonuçları Cumhurbaşkanlığı seçimlerini de etkileyecektir. Hemen arkasından gelen milletvekili seçimleri de domino etkisi yapacaktır ve AK Parti yeniden iktidar olacaktır. AK Parti Türkiye'nin tek şansıdır" ifadelerini kullandı.
"30 BÜYÜKŞEHİR'DE BAŞARILI OLAN TÜRKİYE'DE BAŞARILI OLUR"
30 Mart seçimlerinin önemine değinen Arınç, "Bu seçimlerin sosyal ve siyasal önemi var. 30 büyükşehrimiz var ancak nüfus toplamı Türkiye nüfusunun yüzde 76'sı bu 30 büyükşehirde yaşıyor. Başarılı olan siyasi partiler oy oranları bakımından da en ön sıralara gelecek. Büyükşehir Yasası görüşülürken muhalefet buna karşı çıktı. Aslında yerel yönetimler özerklik şartı var. Çekinceleri kabul ettik yaptığımız düzenlemelerle özerklik şartını yerine getirdik. Büyükşehir'in hizmet ve plan yönetimi bakımından daha iyi olduğunu söyledik. Ana muhalefet partisi bu kanunun Anayasa'ya aykırı olduğunu söyledi çok şükür ki Anayasa Mahkemesi bu yanlışlığa düşmedi. Şimdi de seçimleri nasıl kazanacağız derdine düştüler. Öyle ki gökten zembille inen adayları hemen kabul ettiler. AK Parti dominant bir partidir. Yüzde 50 oy oranını da propagandalara rağmen arttıracaktır. AK Parti'nin karşısına birleşerek çıkanlar şimdi farklı oyunlar yapıyorlar. AK Parti'nin karşısında AK Parti'ye benzeyecek kişileri bulup çıkarıyorlarsa Türkiye bundan daha çok kazanacaktır" diye konuştu.
"ANKETLERDEN DERS ÇIKARIN"
Yerel seçimlerde Büyükşehir'in 30'unda da iddialı olduklarının altını çizen Arınç, "Boşa gururlanmıyoruz çünkü siyaset zor iştir. Bütün imkanlarımızı kullanıp tam kapasite ile çalışmak zorundayız. Türkiye'de bugün bazı partilerin tabelası bile kalmadı ama bazı fikirler sıcaklığıyla devam ediyor. Biz bugün yüzde 47 oyu az görüyoruz. Bu hizmetlerden sonra halkın karşısına gittiğimizde yüzde 60'lara çıkacak bir oranı bulmalıyız. Öyle yüksek bir oy oranı olmalıdır ki Bursa'dan hakkıyla kazandık diyebilelim. Öyle oy alsın ki Bursa, Türkiye'ye yansısın. Çok çalışacağız, her kapıyı çalacağız. Sıcak bir ilişki göstereceğiz. Türkiye'de yapılan anketleri az çok biliyoruz. Halkla ilişkiler belediye başkanları için çok önemlidir. İkili ilişkileri ne kadar güçlü tutarsanız o kadar çok güçlü olursunuz" dedi.
"BAŞBAKAN ERDOĞAN'I MAHCUP ETMEYECEĞİM"
Aday tanıtım toplantısında büyük bir parti grubunun desteğini alan Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe de, yeni bir seçim dönemine başladıklarını söyledi. Bursa ve Türkiye için yerel seçimlerin çok önemli olduğunu ifade eden Altepe, büyükşehir sınırlarının büyüdüğünü, yerel seçimlerin istikrarın sağlanması adına büyük bir fırsat olduğunu belirtti. Yerel yönetim uygulamalarının en güzel örneklerinin Bursa'da verileceğinin altını çizen Altepe, "Bu seçimde de en güzel sonuçları alacağız. Seçimler yerel yönetimler için imtihan... Önümüzdeki seçim de bizim için imtihan olacak. Seçim çalışması nasıl yapılırmış herkese göstereceğiz. Başbakan Erdoğan ile Başbakan Yardımcımız Bülent Arınç'ı ve bize güvenip oy verenleri mahcup etmeyeceğiz" diye konuştu. Geçen 5 yıl sürede Bursa'nın konuşulduğunu anlatan Altepe, "Bursa 5 yıla damgasını vurdu ve altın dönemini yaşadı. Bir dönemde 4 dönemden fazlasını yaptık. Tüm alanlarda tarih, turizm, ulaşımdaki verimli dönemlerden sonra ne kadar çok iş yaptıysa da yeterli görmüyoruz. Bursa'nın geleceğini bundan sonra inşa edeceğiz. Artık Bursa bütün şehir... Bursa'nın dünyada marka kent olması için önümüzde önemli bir dönem var. Artık büyükşehir denilince İnegöl, Karacabey, Keles, Harmancık da akıllara gelecek. Şimdiden sonra büyükşehrin hizmetini tüm ilçelere taşıyacağız. Artık şehirler yarışıyor ve Bursa'da dünya şehirleriyle yarışıyor" dedi.
Bursa teşkilatları olarak her zaman iyi çalışmalara imza attıklarını belirten İl Başkanvekili Cemalettin Torun ise; yaklaşan yerel seçimler öncesinde Bursa'da başta büyükşehir olmak üzere tüm ilçeleri almak için çalışacaklarının altını çizdi. İlçe belediye başkan adaylarının da yine bu toplantıda belirleneceğini ifade eden Torun, "2009 yılında yol kazasına uğradığımız belediyeler içindeki tüm ilçeleri yeniden alacağız" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.12.12 13:39