Ardahan'da yüzeyi tamamen buzla kaplanan Çıldır Gölü'nde balıkçılar, Eskimo usulü balık avlamak için 2 hafta önce bıraktıkları ağları toplamaya başladı.
Kars ile Ardahan il sınırları arasında kalan Çıldır Gölü'nün yüzeyi her kış donuyor. Bu yıl geç donan göl, balıkçıları gecikmeli olarak sevindirdi.
Yöredeki balıkçılar buz tabakasının kazma ile kırarak, Eskimo usulü balık avına başladı. Gölün üzerinde küçük delikler açan balıkçılar, tahta sırıkla ağlarını suya bıraktı. Uzun bekleyişin ardından yeniden göle gelen balıkçılar, buz altındaki ağları çekerek balıkları topladı.
Bereketli bir sezon geçirdiklerini söyleyen balıkçılar, Çıldır Gölü'nün buzu eriyene kadar Eskimo usulü balıkçılığa devam edeceklerini söyledi.
Balıkçılardan Erkan Cimşit, bu sezon gölün havaların sıcak gitmesi nedeniyle geç donduğunu ve Ocak ayında gölün yüzeyinin buz tutmaya başlamasıyla yöre halkı olarak Eskimo usulü balık avlamaya başladıklarını belirtti.
Cimşit, "Kıyıdan yaklaşık 4-5 kilometre uzaklıkta gölün yüzeyince açtığımız küçük deliklerden ağları içeri gönderdik. Daha sonra birkaç hafta bekledik ve gelip ağları topladık. Gölde sarı zaman ve şafak balığı ağırlıkta" dedi.
Tutulan balıklar göl kenarındaki restoranlarda pişirilip burayı gezmeye gelen yerli ve yabancı turistlere ikram ediliyor ya da pazarda satılıyor.
Kaynak: DHA
Güncel, 2024.02.05 10:48