'Dünyanın en değerli elması' artık güneş tarlalarından beslenecek. Apple'ın data merkezine enerji verecek Kuzey Carolina'daki 100 dönümlük 'güneş tarlaları' bu yıl sonunda tamamlanacak.
'Apple' artık güneş tarlalarından beslenecek. Gücünün tamamını güneş enerjisinden almayı planlayan şirket, yapımına 2010'da başladığı güneş tarlalarını bu yıl sonunda tam kapasite çalıştırmayı hedefliyor. Apple'ın Kuzey Carolina'daki data merkezinin hemen yanında geliştirilen güneş çiftliği 100 dönümlük bir arazi üzerinde bulunuyor.
YÜZDE 60'INI ÜRETİYOR
Güneş tarlaları şimdilik 20 megavat elektrik üretiyor. Bu da kısa bir süre içinde Apple'ın enerji ihtiyacının yüzde 60'ına denk gelecek. Güneş tarlasından enerji alacak data center'da henüz bazı bilgiler gizli. Ancak daha çok 'iCloud' ve diğer büyük Apple servisleri için kullanıldığı tahmin ediliyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Teknoloji, 2013.04.15 09:16