Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'yı taşıyan uçak Esenboğa Havalimanı'na indi.
Türkiye'nin tarihi uzay misyonu başarıyla tamamlandı.
Alper Gezeravcı ve beraberindeki 3 astronottan oluşan Axiom-3 mürettebatını taşıyan Dragon uzay aracı, 10 Şubat'ta ABD'de Florida açıklarına indi.
Sağlık kontrolleri tamamlanan Gezeravcı'nın bugün Türkiye'ye döndü.
Gezeravcı'yı, Esenboğa Havalimanı'nda Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, yanındaki 13 çocukla birlikte karşıladı.Uçaktan elindeki Türk bayraklarıyla inen Gezeravcı, kendisini karlılaşan çocuklarla tek tek görüştü.
Karşılamada, Türkiye Uzay Ajansı (TUA) Başkanı Yusuf Kıraç, Türkiye'nin ikinci astronotu Tuva Cihangir Atasever ve yetkililer hazır bulundu.
Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı Yurda Dönüyor | Ortak Yayın
📍Ankara
📡 #CanlıYayın https://t.co/UJ4CNmWcxS
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2024.02.12 10:45