Nükleer atık nakliyatına engel olmak için protestoya katılan biri Türk asıllı iki Sol Parti milletvekiline para cezası verildi.
Almanya'da nükleer atıkların nakliyatını engellemek için çevreciler, castorları taşıyan vagonların geçeceği demiryollarında taşları toplamışlardı. Bu eyleme katılan Sevim Dağdelen ve İnge Höger isimli milletvekillerine mahkeme tarafından para cezası verildi. Türk asıllı Dağdelen 'suçunu' itiraf ettiği için 2 bin 250 Avro para cezasına çarptırılırken, Höger'in ise 4 bin 500 Avro ceza ödemesi kararlaştırıldı.
Aynı davada kamu hizmetlerini engellemeye çağrı yaptığı gerekçesiyle Aşağı Saksonya Eyalet Meclisi eski üyelerinden Christel Wegner'e de 750 Avro para cezası verildi.
Dağdelen ve Wegner, Bölge Mahkemesi önünde yaptıkları konuşmada, nükleer atık nakliyesine karşı sivil itaatsizlik çağrısı yaptılar ve eylemlere çağrı için imza attıklarını itiraf ettiler. Dağdelen açıklamasında, asıl suçun nükleer enerji santralleri oldu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.04.24 19:01