Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ile Türkiye Taekwondo Federasyonu işbirliğiyle düzenlenen Akın Alim Türkiye Kulüpler Taekwondo Şampiyonası açılış töreni yapıldı.
Bursa'da taekwondonun yaygınlaşmasında emeği geçen Akın Alim anısına düzenlenen Türkiye Kulüpler Taekwondo Şampiyonası açılış töreni yapıldı. Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ile Türkiye Taekwondo Federasyonu işbirliğiyle 14-19 Ekim tarihleri arasında Atatürk Spor Salonu'nda düzenlenecek Şampiyonanın açılış törenine Spor Genel Müdür Yardımcısı Ömer Altunsoy, Türkiye Taekwondo Federasyonu Başkanı Metin Şahin, AK Parti İl Başkanı Cemalettin Torun, İl Emniyet Müdürü Sabri Durmuşlar, Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü Süleyman Şahin, Federasyon Yönetim Kurulu üyeleri, İl Müftüsü Mehmet Emin Ay, Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Abdulkadir Karlık, adına şampiyona düzenlenen Akın Alim, Federasyon İl Temsilcisi Turgay Aydın katıldı.
"ORTAK AKILLA HOCAMIZI TANIMA İMKANI YAKALADIK"
Konuşmasına taekwondoyla ilgili bilgi vererek başlayan Türkiye Taekwondo Federasyonu Başkanı Metin Şahin, "Bugün Bursa'da öğrencileri, hem çok kıymetli Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürümüz hem Taekwondo Federasyonumuz ortak akılla bu değerli hocamızı hep beraber tanıma imkanına sahip oldu. Sağ olsun var olsun. Yetiştirdiği, emek verdiği öğrencileriyle yaptığı hizmetler Türkiye Taekwondo Federasyonu olarak Hocamıza şükranlarımızı sunuyoruz. Bugün burada bin 200 sporcuyla şampiyona düzenliyoruz. Bundan 2 ay önce Konya'da düzenlendiğimiz maça 2 bin 300 sporcu katıldı. Aileleriyle birlikte 4 bin kişi. Bu Türkiye'nin Federasyonumuzun gücüdür. Ne hedefliyoruz? Bu ülkenin uluslararası şampiyonalarda bayrağını göndere çekmek, İstiklal Marşı'nı çaldırmaktır. En büyük hedefimiz budur. Bunu yapıyoruz. Bugün Bakanlığımız sporun gelişmesi anlamında çok önemli adımlar atıyor. Ümitli olmalıyız, birbirimize destek olmalıyız. Şampiyonaya destek veren herkese teşekkür ediyorum" dedi.
"ŞAMPİYONA GÖNÜL VE AMAÇ BİRLİĞİNİN GÖSTERGESİDİR"
Bütün sporcuların ve kulüp yöneticilerinin 13-19 Ekim tarihleri arasında kutlanacak olan Amatör Spor Haftasını kutlayan Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü Süleyman Şahin ise, Bursa'da üst üste müsabakalar düzenlendiğini söyledi. Akın Alim Türkiye Kulüpler Taekwondo Şampiyonasına 172 kulüpten bin 200 sporcunun katıldığını sözlerine ekleyen İl Müdürü Şahin, "Bütün sporcularımıza başarılar diliyorum. Bu organizasyonu ilimize veren Türkiye Taekwondo Federasyonu Başkanı Sayın Doçent Doktor Metin Şahin'e ve Yönetim Kuruluna şükranlarımı arz ediyorum. Bu şampiyona Türkiye Taekwondo Federasyonuyla yaptığımız işbirliğinin, amaç birliğinin, gönül birliğinin bir göstergesidir" diye konuştu. Bursa'nın hem organizasyon hem de tesisleşme anlamında atak içerisinde olduğuna dikkat çeken İl Müdürü Şahin, "Özellikle son 3 yıl içerisinde faal sporcu sayımızı 9 binden 26 bine çıkardık. Toplam sporcu sayımız 2011'de 70 bin iken, şuan 120 binin üzerinde. Aynı şekilde engellilerde ve okullararası sporlara katılımda 3 katı bir artış oldu. Yine tesisleşmede Hükümetimizin, Sayın Başkan Yardımcımızın ve Gençlik ve Spor Bakanımızın, Sayın Valimizin ve Milletvekillerimizin destekleriyle çok önemli tesisler tamamlandı. Bir kısmının yapımı da devam ediyor. Bundan dolayı spor şuan altın çağında. Bu nedenle destek veren bütün devlet büyüklerimize şükranlarımı arz ediyorum. Ayrıca bu turnuvanın özel bir anlamı var. Bursa değerlerine sahip çıkıyor. Taekwondoya büyük hizmetler vermiş olan Akın Alim hocamızın isminin bu şampiyonaya verilmesi bir kadirşinaslık örneğidir. Akın Alim Hocamıza da Federasyonumuzun yöneticilerine de bize bu güzelliği yaşattıkları için teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.
"SAĞLIKLI NESİLLER YETİŞTİRECEK BİR TESİS AÇMAK İSTİYORUM"
Adına düzenlenen şampiyona dolayısıyla dünyanın en mutlu insanlarında biri olduğunu ifade eden Akın Alim de, salon açtıkları ve zorluk yaşadıkları günlerden 72 kulüp ve bin 300'ü aktif toplam 13 bin lisanslı sporcunun olduğu bugünlere geldiklerini kaydetti. Kastamonu'nun bir köyünde, Van'da ve Hakkari'de Türkiye, Avrupa şampiyonları ve Olimpiyat ikincisinin çıkmasının taekwondonun Türkiye'ye yayıldığının gösterdiğini vurgulayan Alim, "Artık nüfusu 2 milyonu geçen Bursa'nın Avrupa, Dünya şampiyonaları ve Olimpiyatlarda daha fazla temsil edilmesini istiyorum. Bu amaçla kendimi sorumlu görüyor ve en büyük hayalimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Allah izin verirse ölmeden önce taekwondoyu geliştirmek için, spor yapan sağlıklı nesiller yetiştirmek için merkezi bir yerde çağın gereklerine uygun bir tesis inşa etmek istiyorum. Beni hatırlayıp bana değer veren, hayattayken bana bugünü yaşatan Taekwondo Federasyonu Başkanımız Sayın Metin Şahin'e, Genel Koordinatörümüz Sayın Ramazan Erçin'e, İl Temsilcisi, öğrencim Sayın Turgay Aydın'a bu vefalı davranışlarından dolayı canı gönülden teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.
Büyükşehir Belediyesine bağlı Mehter takımının da gösteri yaptığı törende yapılan konuşmaların ardından Türkiye Taekwondo Federasyonu Başkanı Metin Şahin, Şampiyonanın düzenlenmesinde emeği geçenlere şilt sundu. Federasyon İl Temsilcisi Turgay Aydın da, Federasyonu Başkanı Metin Şahin ve Yönetim Kurulu üyelerine çini hediye etti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2014.10.17 09:01