AK Parti Osmangazi İlçe Kadın Kolları Başkanlığı, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü nedeniyle dağ yöresinde bulunan 6 köyden gelen kadın konuklara Bursa'nın tarihi mekânlarını gezdirdi. Konuklar, gezi sonrası Merinos Tren İstasyonu'nda AK Parti Bursa Milletvekili Bedrettin Yıldırım'la yemekte bir araya geldi. Milletvekili Yıldırım, AK Parti'nin kadınlara minnet borcu olduğunu söyledi.
AK Parti Osmangazi Kadın Kolları Başkanı Ayşe Ertan öncülüğünde dağ yöresi köyleri Kozbudaklar, Dağdibi, Pınarcık, Delice, Küçükdeliler, Büyükdeliler'den Bursa'ya gelen kadınlar ve Osmangazi İlçe Kadın Kolları üyeleri ile birlikte 'Tarihi Bursa' turu yaptı. Osman Gazi ve Orhan Gazi türbelerini ziyaret ederek tura başlayan konuklar Muradiye Külliyesi, Ulucami, Yeşil Türbe, Haraççıoğlu Medresesi ve 1. Murat Cami'ini de gezdi. Tarihi Bursa'yı dolaşma fırsatı bulan konuklar geziden duydukları memnuniyeti gizlemedi ve AK Parti Osmangazi İlçe Kadın Kolları'na teşekkür etti.
'KADINLARA ÖZEL BİR GÜN...'
Gezinin amacının Bursa'da yaşadığı halde bir türlü kentin tarihi yerleri ziyaret edemeyen kadınlara bu olanağı tanımak olduğunu söyleyen AK Parti Osmangazi Kadın Kolları Başkanı Ayşe Ertan, "Köyde yaşayan kadınlarımız şehir merkezine geldiğinde işleri dolayısıyla tarihi yerleri gezmeye fırsat bulamıyorlardı. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü nedeniyle bu kadınlara kendilerine ayıracak bir zaman yaratmak istedik. Bugün onlar için özel bir gün oldu" diye konuştu.
Kadınlar daha sonra öğle yemeği için Merinos'taki tarihi Tren İstasyonu'nda AK Parti Bursa Milletvekili Bedrettin Yıldırım ve AK Parti Osmangazi İlçe Başkanı Cihat Çini ile bir araya geldi.
"MECLİSTE EN ÇOK KADIN VEKİLİ OLAN PARTİYİZ..."
Osmangazi İlçe Başkanı Cihat Çini, yemeğin ardından konuk kadınlara hitap etti. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nü kutlayarak söze başlayan Çini, AK Parti'nin kadınlara ve kadın kollarına verdiği öneme dikkat çekerek, "Mecliste en çok kadın milletvekiline sahip olan partiyiz. İnşallah bundan sonra daha çok kadın milletvekili çıkaracağız. Ailenin en önemli unsuru kadınlar. O yüzden siyasette de sizin yerinizin olduğunuzu düşünüyoruz. Bundan sonraki programlarımızla sizinle sık sık birlikte olacağız" dedi.
"AK PARTİ'NİN KADINLARA MİNNET BORCU VAR..."
AK Parti Bursa Milletvekili Bedrettin Yıldırım da, kadınların sorunlarının tartışıldığı zamanları tek bir güne indirmenin doğru olmadığını vurgulayarak, her gün kadınlara önem verilmesi gerektiğini söyledi. AK Parti'yi iktidarda tutan ön önemli unsurlar arasında kadınların partiye verdiği destek olduğunu da hatırlatan Yıldırım, AK Parti'nin bu bakımdan kadınlara minnet borcu olduğunu söyledi.
Önümüzdeki dönemde muhtarlık dahil, köy, belediye ve il meclislerinde Bursa'da daha çok kadının görev üstlenmesini sağlayacaklarını aktaran Milletvekili Bedrettin Yıldırım, kadınların öneminin kavrandığı zaman, toplumsal sorunların da aşılacağını ifade etti.
Son günlerde eğitimde değişiklik yapılması girişimleriyle gündeme gelen 4 + 4 + 4 sistemiyle ilgili AK Parti'ye yönelik eleştirileri de yanıtlayan Milletvekili Bedrettin Yıldırım, "Biz kızları okula göndermeyen ailelere büyük destek verdik. 'Haydi Kızlar Okula' kampanyasını başlatan, kız çocukların okuması için ailelere büyük destek veren bir iktidarın kız çocuklarını eve kapatması söz konusu olamaz" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2012.03.05 16:32