DENİZLİ Aile Hekimleri Derneği yöneticileri ve aile hekimleri, Sağlık Bakanlığı'nın geçen hafta yayımladığı, aile hekimlerine haftada 30 saate kadar hastanelerde acil nöbeti verilebileceği yolundaki yönetmeliğe sert tepki gösterdi.
Dernek Başkanı Abdi Canan, hastanelerde nöbetçi hekim dolgusu olarak kullanılmak istemediklerini, gerekirse hukuksal ve eylemsel tüm haklarını kullanacaklarını söyledi.
Denizli Aile Hekimleri Derneği Başkanı Abdi Canan, yönetim kurulu üyeleri ve bazı aile hekimleri Denizli Basın Merkezi'nde doktor önlükleriyle basın toplantısı düzenledi. Dernek Başkanı Abdi Canan, sağlıkta dönüşümün en önemli ayağı ve vatandaşların sağlık sisteminden en çok memnun oldukları aile hekimliği uygulamasının, Sağlık Bakanlığı'nın geçen hafta yayınladığı aile hekimlerine kamu hastanelerinde haftada 30 saate kadar nöbet yazılabileceği yönündeki yönetmeliği ile geleceğinin karardığını söyledi.
Aile hekimliği sisteminin aşı oranlarında yüzde 97'lere ulaşılmasını, anne ve bebek ölümlerinin yarı yarıya azalmasını, halkın sağlık sisteminden yüzde 80 memnun olunmasını sağladığını öne süren Canan, "Aile hekimleri kendi çalıştıkları hastanede nöbet tutmak istemeyen hekimlerin yerine hastane acillerinde dolgu malzemesi olarak kullanılmak isteniyor. Nöbetten çıkan aile hekimleri bitkinlik içinde hastalarınca ulaşılamaz olacak, vatandaş memnuniyeti azalacak. Aile hekimliğini anlamayan ve önemseyemeyen Sağlık Bakanlığı, aile hekimliğini bitirmenin sorumlusu siz olabilir misiniz?" diye konuştu.
'70 SAAT ÇALIŞMAK ZORDUNDA KALINACAK'
Yönetmelikle haftada 40 saat çalışan aile hekiminin, 30 saat hastanede acil nöbetçisi olması halinde haftada 70 saat çalışmak zorunda kalacağını, bunun da aşılamalar, izlemler ve koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetlerinin aksamasına neden olacağını ileri süren Dernek Başkanı Abdi Canan, "Acil servislerde görev yapmak için uzmanlık ve sertifika gerekiyor. Ama Türkiye'de acil servislerde birinci derece hekimler görev yapıyor. Bu yönetmeliğin uygulanması halinde sağlık hizmeti alınmasında sıkıntılar yaşanabilir. Halkın sağlığı için aile hekimliği uygulamasına sahip çıkmaya devem edeceğiz. Hukuksal ve eylemsel tüm haklarımızı kullanacağız" dedi.
Denizli'de 280 aile hekiminin görev yaptığını belirten Canan, vatandaşları da aile hekimliği sistemine sahip çıkmaya davet etti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.07.22 15:43