Atatürkçü Düşünce Derneği Bursa Şubesi, Atatürkçü Düşünce Derneği Genel Başkanı Hüsnü Bozkurt ve GYK üyelerinin katılımıyla ulusal ve yerel gündemi değerlendirmek üzere basın toplantısı düzenledi.
SİMLANUR İNCE - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Atatürkçü Düşünce Derneği Genel Başkanı Hüsnü Bozkurt bir dizi etkinlik için Bursa'ya geldi. ADD Bursa Şubesi, Genel Başkan Hüsnü Bozkurt ve GYK üyelerinin katılımıyla ulusal ve yerel gündemi değerlendirmek üzere Bursa Akademik Odalar'da basın toplantısı gerçekleştiriyor.
Atatürkçü Düşünce Derneği Genel Başkanı Hüsnü Bozkurt'un konuşmasından satır başları şöyle;
3 gündür Bursa'dayız. Önce Nilüfer belediyemizi, sonra sivil toplum örgütlerimizi ziyaret ettik. Dün sabah oda başkanlarını ziyaret ettik. Türkiye'de tarımın yok edilişini gündemde tutmaya çalışıyorum. Konya'da yaşıyorum ve orada millrtvekilliğini yaptım. Bu binayı kazandıran kişilere teşekkür ediyorum. Türkiye'de çok önemli işler yapıyor Bursa. Bende erkek lisesi mezunuyum. 24 meslek odası birleşerek imeceyle böyle bir binayı meydana getirmişler. Bütün odalar sinerji içinde. Yine Bursa'da gördüğüm en çarpıcı örneklerden biri Çağdaş Eğitim Kooperatifi. Gittiğim her yerde anlatıyorum. Bursa'nın kırsal alanda olanağı olmayan kişiler için muhteşem bir imece örneği. Bursa Balkan göçmenleri oldukça etkin. Bursa genellikle Uludağ ve iskenderi ile ünlü. Burada bulunma nedenimiz yüzüncü yılda yeniden kemalist cumhuriyet. Biz Cumhuriyeti bin yılın devrimi olarak yorumluyoruz. 6-7 bin yıllık tarihi olan ender uluslardan birisiyiz. Çok daha önceden beri bu topraklarda türk varlığı var.
"YENİDEN KEMALİST DEVLET DİYORUZ"
Bu coğrafyada bin yıllardır kültür üretiyoruz. Çatal höyük ilk insan yerleşimlerinden biri. Bütün dünyanın insanlık tarihi Anadolu'da şekillenmiş. Baba tarafı Kafkas göçmeni, anne tarafı Balkan türkü. Yüz yıllar içerisinde Osmanlı küçülünce, ardından Mustafa Kemal gibi bir evladı Samsun'a çıkararak bu vatanı bize emanet edince Kafkaslardan, balkanlardan insanlar ana yurda dönmüşler. Hepimizin ailesi bu şekildedir. Osmanlı'nın ardından 23 devlet kurulmuş. Osmanlı'nın borcunu ödemiş, fabrikalar kurmuş bir cumhuriyet olmuş. Bu yüzden yeniden kemalist devlet diyoruz. Bugün Adalet Ve Kalkınma Partili ve Milliyetçi Hareket Partililere de bütün diğer partilere de sesleniyorum. Dönün bakın yeniden kemalist devlet anlayışı. Devrimlerimizin esası kemalizmdir. Halkçılık anlayışını hakim kılmak. Devletçilik ama bir Stalin devletçiliği değil. Kamu ve özel sektörü bir araya getirerek bir devletçilik. Laik düşünce yapısı. Laik olan olan insandır. Beyni laik olmayan kişiden çağdaş biri olamaz. Dünyanın her yerinde siyaset yapan insanların Kemalizmin çıkış noktası olacağını biliyor. İran'da kadınlar saçlarının ucu görünüyor diye katledildi. Atatürk'e küfreden insanlar türedi. Kendimize yapacağımız en büyük ihanet. Bu coğrafyada laik bir cumhuriyetimiz yoksa, emperyalizmin altında eziliriz. Onun için bu çığlığı yükseltmeye çalışıyoruz. Bursa'ya da bu nedenle geldik.
Bursa Bölge, 2023.11.26 11:21