Günlerdir herkesin merakla beklediği asgari ücret zammı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 8 bin 506 TL olarak açıklandı. Yaşanan zamlardan dolayı geçim sıkıntısı her geçen gün artarken, Bursa halkına 'Açıklanan yeni asgari ücret yeterli olacak mı?" sorusunu sorduk. Söz Bursalılarda...
HÜSEYİN İZCİ - MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Yapılan görüşmelerin ardından 2023 yılı için asgari ücret 8 bin 506 TL olarak belirlendi. Peki vatandaşlar bu rakamı yeterli buldu mu? Bursa halkına yapılan zammı sorduk ve işte aldığımız cevaplar...
"ÇOK KORKUNÇ BİR RAKAM"
Marketler ne alemde biliyorsunuz. Sizde ev geçindiriyorsunuz muhtemelen. Ama yetmiyor. Bu marketleri durdursun asgari ücrete de zam vermesin. Çok korkunç bir rakam. Evlere yağ alamıyoruz. Bu nereye kadar? Ne zamana kadar? Bence yeterli değil.
"ALLAH MUHAFAZA BİRBİRİMİZİ YERİZ"
Devletimiz asgari ücrete zam yaptı, güzel oldu. Emeklilere de ödeme yapacak o da güzel olacak. Fakat fiyat artışları durdurulmuyor. Fiyat artışlarını durdursalar enflasyon kendiliğinden inecek. Esnaf o kadar acımasız oldu ki, devlet bunların maaşlarına zam yaptı diye fiyatları şişiriyorlar. Kıymeti kalmıyor ki. Alım gücü yine düşecek. Hiç zam yapmasın maaşlarımıza zamları indirsin yeter. Cumhurbaşkanımızın yönetimi güzel. Allah başımızdan eksik etmesin. 6'lılardan bize hayır gelmez. Allah muhafaza birbirimizi yeriz.
"HER ŞEYİN FİYATI İNANILMAZ ARTIYOR"
Hayır yeterli olmayacak. Çünkü her şeyin fiyatı inanılmaz artıyor. Ev kiralarının da 2 bin, 4 bin liralardan başladığını düşünürsek, bu insanlar nasıl geçinecek. Ekonomi çok kötü yönetiliyor. Tüm dünyada faizler artarken, bizim ülkemizde faizleri indiriyorlar.
"BIKTIM AGA, VALLAHİ İSYAN EDESİM GELİYOR"
Bir damla poğaça altı buçuk lira. Artsa ne olacak. Kaşıkla veriyor, kepçeyle götürüyorlar. Nasıl olacak bu. Herkes oy almak peşinde. Ne olacak bu milletin halı onu sormuyor. Bir de ben sana sorayım. Nasıl olacak şimdi bu iş. Bir poğaça altı buçuk lira nedir. 2 gram un. Bıktım aga ya. Zam dursun kardeşim. Şu verdikleri para iyi. Durursa rahat ederler. Vallahi isyan edesim geliyor inan bana.
"ŞU AN ÇIKSAM 3 BİN TL HARCARIM"
8 buçuk nedir. Ev kirası iyi bir yerde otursan 7 bin TL, o insanın zaten daha aşağı mahallelerde oturması lazım, 8 buçuk hiçbir şey değil. Bir markete gidiyoruz haftalık 3 bin TL ile çıkıyoruz. Bunun okulu var, giyim ihtiyacı var. Giyim desen fiyatları ayrı uçtu. Hangisine yetsin 8 buçuk. Ben şu an çıksam 3 bin TL harcarım.8 buçuk yapmasın eski zamları geri çeksin, eski hayatımızdaki gibi yine 4 bin TL de kalabilirdi.
"BURADAN VERİYOR BAŞKA YERDEN ALACAK"
Baktığımız zaman 3 bin TL civarında bir zam gelmiş ama bence yine yetersiz. Çünkü diğer ürünlere de zam gelecek. Buradan veriyor başka yerden alacak. Ne değişecek ki. Biz yine ezilmeye mahkumuz. Ban 3 bin TL zam verdin ama, ete, domatese zam geldiği zaman ne anlamı var ki. Bence mantıklı olan bana 3 bin TL vermesin, her şey sabit dursun.
"BU KIŞI GEÇERSEK BİR DAHA ÖLÜM YOK BİZE"
Bence yeterli değil. Çünkü zaten masraflar aldı başını gidiyor. Yol parası olmuş 10 TL. Yemeğin, çayın, kahven... Zaten bunlar bizde bitti. Sosyal faaliyet hiç kalmadı. Allah hepimize yardımcı olsun. Bu kışı geçersek bir daha da ölüm yok bize.
"YETERLİ OLACAĞINA İNANIYORUM"
Yeterli olacağın inanıyorum. Bu rakam en yüksek zam olarak belirlendi. Halkın bundan sonra daha bilinç olması lazım. Ürünlere yapılan zamların daha ayarlı olması gerekiyor. İnsanların geçinebilmesi için asgari ücrete zam değil, ürünlere yapılan zamların daha az olması lazım. En azından verilen asgari ücret oranı da bizlere yetebilsin. Asgari ücreti yükseltmektense, enflasyon oranını düşürmek daha doğru olacaktır diye düşünüyorum.
"8 BUÇUK DEĞİL, 18 BUÇUK DA OLSA YETERLİ DEĞİL"
Türkiye şartlarında şu an 8 buçuk değil, 18 buçuk olsa da yeterli değil. Enflasyonu dengelemeleri lazım. Eğer enflasyonu dengelemezlerse, asgari ücret 15'te olsa, 20 de olsa çözüm değil. Sabahtan beri sosyal medyada arkadaşlar paylaşıyor. Herkes asker gibi hazır olda bekliyor. Sabah uyanacağız neye zam gelecek.
"ASGARİ ÜCRET YETERLİ"
Asgari ücret yeterli. Bundan önceki 5 bin 500 TL'de yeterliydi. Fakat, temel gıdalara zam gelmemesi. Aynı oranda zam geldikten sonra asgari ücrete yapılan zammın bir kıymeti olmayacak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.12.23 17:29