Kadına şiddet durmuyor. Erzurum'da son bir yılda 453 kadın koruma talep etti. 250'si hâkim kararıyla olmak üzere hepsi koruma altında.
Erzurum'da kadına yönelik şiddet büyük artış gösterdi. Geçen yıl 220 kadının başvurduğu kentte bu yılın ilk altı ayında başvuru sayısı 453'e fırladı. Erzurum Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Abdullah Yurt, şiddetten korunmak talebiyle başvuru yapan 453 kadından 250'si hâkim wkararıyla 230'unu ise bireysel başvuruyla koruma altına alındı dedi. Koruma altına alınan kadınlara ayrıca psikolojik ve maddi destek sağlanıyor. Şiddet mağduru çocukların eğitim masrafları da karşılanıyor. İl Müdürü Abdullah Yurt, şiddet uygulayan erkekleri uyararak, "Koruma altına alınan kadınlarımızın birçoğunda psikolojik sorunlar görüyoruz. Hiçbir erkeğin bu kadınlarımıza şiddet uygulama hakkı yoktur" şeklinde açıklama yaptı. Yurt, koruma tedbiriyle kadınların "kadın konuk evleri"nde misafir edildiğini de belirtti.
ALO ŞİDDET HATTINI ARAYIN
Şiddete uğrayan kadınların mutlaka Kadın Şiddet Hattı 183'ü araması gerektiğini ifade eden Erzurum Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Abdullah Yurt, "Şiddete uğrayan kadınlarımıza sahip çıkmak bizim görevimiz. Kadınlarımız ALO 183 şiddet hattını arayarak ihbarda bulunabilirler. İlçelerde ve köylerde yaşayan kadınlarımız en yakın jandarma veya polis karakoluna başvurabilirler" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.07.05 07:31