Latin Amerika ve Karayipler Topluluğu CELAC'in 2. zirvesi Küba'nın başkenti Havana'da yapılıyor. Latin Amerika ülkelerinin liderleri zirve öncesi, Küba'nın efsanevi lideri Fidel Castro'yu ziyaret etmeyi ihmal etmedi.
Küba'da düzenlenen zirve öncesi Brezilya ve Arjantin devlet başkanları, Fidel Castro'yu ziyaret etti.
Küba'nın başkenti Havana'da düzenlenen CELAC zirvesine 33 ülkenin devlet başkanı ve temsilcilerinin yanı sıra gözlemci olarak BM Genel Sekreteri Bak Ki-mun katılıyor.
Zirvenin açılışını yapan 82 yaşındaki Küba Devlet Başkanı Raul Castro, konuşmasında ortak siyasi alanın oluşturulmasının bölge için esas olduğunu söyledi.
Latin Amerika ve Karayipler'de okuma yazma sorununu çözmek için olanaklar bulunduğunu söyleyen Raul Castro, "Bunun için tek gerekli olan şey siyasi istek" dedi.Katılımcıların bugün ''Havana Bildirisi''sini kabul etmesi bekleniyor.Bildiri, Latin Amerika'da ''barış bölgesi'', yoksulluk, gıda güvenliği, tarımın geliştirilmesi, teknik ve bilim alanlarında işbirliği, ekonomik ve finansal entegrasyon gibi yaklaşık 80 konu başlığını kapsıyor.
Nikaragua Devlet Başkanı Daniel Ortega ise zirvede yaptığı konuşmada, "Bugün, Küba, Amerikamızın başkenti'' ifadesini kullandı.
BM Genel Sekreteri Ban Ki-mun da eski Küba lideri Fidel Castro ile görüştü.BM Genel Sekreterlik Sözcülüğü'nden yapılan açıklamada, 55 dakika süren görüşmede Suriye, Orta Afrika Cumhuriyeti, Güney Sudan ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ndeki gelişmeler ele alındı.
Görüşmede ayrıca gıda güvenliği, nükleer silahlanma, binyıl kalkınma hedefleri, sürdürülebilir kalkınma ve iklim değişikliği konuları da gündeme geldi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2014.01.29 15:01